سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بـیّـنــــــــات

چقدر دلمان تنگ صحنه های امروز بود...!

بهارستان امروز مجلس صحنه هایی را به تصویر کشید که خیلی وقت بود منتظرشان بودیم

راستش به نوعی صحنه های امروز استقبال لاریجانی از مهمانان و خوش آمدگویی به آنها تداعی کننده استقبال خاتمی از مهمانان مسلمان اجلاس سران کنفراس اسلامی در فرودگاه مهرآباد تو روزهای بهاری آذر 76بود.

شاید یکی از غرور انگیزترین صحنه های بعد از جنگ تحمیلی همان روزهای برگزاری اجلاس سران در تهران بود و یکی از خاطره انگیزترین صحنه های بعد از دوم خرداد صحنه های امروز بهارستان مجلس.

حق داشتیم ذوق زده شویم! آخر خیلی وقت میشد چنین صحنه های خاطره انگیزی را ندیده بودیم.

از ضیافت افطاری رهبری و گاهأ تشییع جنازه و مجالس ختم چهره های شاخص هر دو جناح که بگذریم در این چند سال دیدن این صحنه ها در نوع خودش جالب توجه می نمود.شاید آخرین بار مجلس ختم آیه الله توسلی (ره) اینچنین چهره های شاخص نظام را دور هم جمع کرده بود.

...

و اعتصموا بحبل الله...

کاش بازیهای سیاسی یا بهتر بگویم جنجال ها و هیاهو های سیاسی اجازه بدهد به بهانه مناسبت های تقویم مان که کم هم نیستن هر از چند گاهی شاهد خلق چنین صحنه هایی حتی نمادین باشیم و این بهانه های گاهأ نوستالژیک،شده حتی تبسمی کوتاه بر لبان دوستان جاری کند.

کاش بشود از این زیادتر هم ببینیم که نخبگان و ریش سفیدان شاخص رأس نظام دست در دست هم اتحاد ملی را در شعار و عمل متبلور و متجلی کنند.

کاش آنقدر سعه صدر بالایی داشته باشیم که تاب شنیدن صدای مخالف اما خودی را داشته باشیم.

کاش دایره اصولگرایی و خودی بودن را آنقدر تنگ نکنیم که حتی خودمان نیز جایمان تنگ تر شود.

کاش آنقدر در دلهایمان رأفت و برادری دینی را احساس کنیم که همه چهره های شاخصی را که در تعریف خودی بودن رهبری میگنجند از خودمان بدانیم و طرد نکنیم و آنگاه بپذیریم به فرض خاتمی هر چند هم که افراطی ها و تند رو ها اطرافش را گرفته اند باز هم اخراجی نظام نیست و میشود هنوز گفت سرمایه نظام است.

کاش نگذاریم اینقدر آسان بعضی ها انقلاب و نظام را برای خودشان مصادره کنند و قبول کنیم اگر مصادره ای هم در کار باشد سهم مردم است همانطوریکه صاحبان اصلی این انقلاب و نظام مردم اند و بس.

کاش 22 خرداد سال بعد هر کسی که قرار است انتخاب شود کابینه اش رنگ و بوی بهارستان امروزی داشته باشد تا آن موقع هر چند کمی دیر اما با غرور افق1404مان را از امروزهایمان نظاره کنیم.

کاش دیگر هیچ گاه دلمان نلرزد که خدای ناکرده زیر لب زمزمه کنیم:

نکند مکر بنی ساعده تکرار شود     که علی باردگر در قفس خانه گرفتار شود

کاش این صحنه ها بارها و بارها تکرار شود که مطمئن باشید هرگز احد الناسی از دوست و خودی از این صحنه ها دلخور و دلزده نخواهد شد الا بد خواهان

کاش...

**بی تردید رمز بقای انقلاب اسلامی همان رمز پیروزی است و رمز پیروزی را ملت می داند و نسل های آینده در تاریخ خواهند خواند که دو رکن اصلی آن :انگیزه الهی و مقصد عالی حکومت اسلامی؛و اجتماع ملت در سراسر کشور با وحدت کلمه برای همان انگیزه و مقصد.

اینجانب به همه نسلهای حاضر و آینده وصیت میکنم که اگر بخواهید اسلام و حکومت الله برقرار باشد و دست استعمار و استثمارگران خارج و داخل از کشورتان قطع شود،این انگیزه الهی را،که خداوند تعالی در قرآن کریم بر آن سفارش فرموده است،از دست ندهید و در مقابل این انگیزه که رمز پیروزی و بقای آن است فراموشی هدف و تفرقه و اختلاف است**

وصیت نامه الهی سیاسی امام خمینی (ره)

...

حرفهای جدید اوباما آب پاکی روی دست خیلی هایمان ریخت،خیلی هایمان که حسابی دلخوش کرده بودیم به این بابا و ذوق زده شده بودیم تا حدی که کم مانده بود منجی صدایش کنیم!!

دندان شکن ترین جواب حرفهای اوباما صحنه های ناب بهارستان امروز بود

پ ن 1:یک هفته بیشتر هست که میخواهم پستی در مورد اوضاع این روزهای غزه بنویسم اما هر کاری کردم نتوانستم از کلیشه نوشتن های همیشگی دور شوم...نوشته های شبیه محکوم کردن کلیشه ای سران دولتهای دنیا!!همان بهتر در خودمان بشکنیم که غزه ای اینچنین می بینیم اما حتی کک خیلی هایمان نمی گزد...وای اگر از پی امروز بود فردایی!!

پ ن 2:خدای ملک عبدالله ها و حسنی مبارک ها اساسی سپاس و ایضأ خودمان نیز هم

پ ن 3:واللهی اسرائیل هی أوهن من بیت العنکبوت

پ ن همیشگی:همه عزت مال خداست


نوشته شده در سه شنبه 87/9/12ساعت 11:44 عصر توسط دل سپرده نظرات ( ) | |